RIGIDBODY COMPONENTI
Yeniden birlikteyiz bugünkü dersimizde bir classı sınıfı ve aynı zamanda unity3d de çok önemli bir yere sahip olan nesnelerin fiziki yapısını içine alan rigidbodyi her yönüyle inceleyeceğiz.Şekildeki gibi bir küp oluşturduktan sonra oyunumuzu başlattığımızda küpün yerinden oynamadığını sabit bir şeklide durduğunu yer çekimi kuvvetinden etkilenmediğini görüyoruz.
Tahmin edebileceğiniz üzere rigidbody componenti ekleyerek yer çekimi etkisi yaratabiliriz küp objesi içinbunun için küp objesine tıklayarak şekildeki adımları takip edelim.
Oyunumuzu tekrar başlattığımızda küpün yer çekiminden etkilendiğini ve yere düştüğünü görürüz.Rigidbody sadece yer çekimini getirmez belli başlı fizik unsurlarını da beraberinde getirir.
Gördüğümüz gibi rigidbody componentinde birçok seçenek bulunmakta bunlardan mass isimli en yukarıda ki seçenek objemizin ağırlığını belirlememizi sağlar.Drag sürükleme yavaşlatma anlamındadır ve nesneyi bir paraşüt açmış havasına sokar yavaş yavaş yere doğru indirir yani hava sürtünme kuvvetini artırır.Değeri ne kadar artılırsa sürtünme o kadar artar. Angular Dragın farkı ise düşerken dönme açılarını da düşürmek yavaşlatmaktır.
Use Gravityi bizim yapmaya çalıştığımız şeydir yani yer çekimi bu seçenekteki tiki kaldırırsak yer çekimi yokmuş gibi davranır objemiz.objemiz. Kinematic özelliği ise daha çok animasyonlarda işe yarar ve insanların veya cisimlerin eklem yerlerindeki fizik olaylarının doğru çalışmasını sağlar.İnterpolate i şuan anlatmayacağım kullamanız lüzumsuz olan bir seçenek.Collision Detection objenin diğer bir objeyle karşılaşığında çarpması yada devam etmesi seçeneklerini barındırır.
Teşekkür işime yaradı :)
YanıtlaSilKaç yıl sonra benimde işime yaradı. Türkçe kaynak malesef çok az....
YanıtlaSilCollision detection benim işime yarayan imiş. Uzun zamandır arıyordum bunu
YanıtlaSil