12 Mart 2014 Çarşamba

Menülere Devam Ediyoruz Arkadaşlar




Bu dersimizde Assets Menüsünü göreceğiz.Unity3D ‘de assets’ler texture,obje,kod,prefabrik obj. vb. gibi oyun motoru öğelerini kapsayan temel kavramdır.

Assets menüsü altındaki seçenekler şunlardır :


Create ( Oluştur ) : Yeni bir obje , component , kod vb.  öğeler eklememizi sağlar.
Show in explorer ( Sistemde göster ) : Proje dosyalarının bulunduğu ana klasörü windows’da açar.

Open ( Aç ) : Bir assets dosyasını açar.

Delete ( Sil ) : Bir assets dosyasını siler.

Import New Asset ( Yeni asset aktar ) : Programa yeni bir asset dosyası aktarırız.

Import  Package ( Paket aktar ) : Asset dosyaları bazen paket halinde bulunur.Unity3D nin 
hazır paket halinde asset dosyaları vardır.Bu ve bunun gibi paketleri programa aktarmak için bu seçenek kullanılır.

Export Package ( Paket çıkart ) : Programa dahil olan asset dosyalarını export’lar.

Select Dependencies : Öğeleri seçimden kaldırıyor.

Export compressed audio file : Oyundaki ses öğelerini sıkıştırarak çıkarıyor.

Refresh ( Yenile ) : Assets alanını yeniler.

Reimport ( Tekrar aktar ) : Daha önceden import edilen asset klasörüne yeni bir öğe eklediyseniz reimport seçeneği yeni öğeleri tekrar aktarır.

Reimport All ( Hepsini tekrar aktar ) : Tüm asset klasörlerini yeniden aktarır.

Sync Monodevelop Project : Unity3D nin kod editörü olan Monodevelop’u programa senkronize bir şekilde çalıştırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder