4 Mart 2014 Salı

Unity 3D Menüler

Bu haftaki yayınımızda Unity 3D menülerini ve arayüzünü
hızlı bir şekilde tanıtıp ileri ki konularda tasarım yapmaya başlayacağız arkadaşlar.

=================FİLE(DOSYA)==================



New Scene ( Yeni Sahne ) : Oyunumuzu tasarlarken yeni bir sahne oluşturmamıza yarar.Peki “Nedir bu sahne ?” diye sorarsanız ; Oyun için tasarlanmış her bölüme sahne diyebilir.

Open Scene ( Sahne Aç ) : Daha önceden oluşturduğumuz bir sahneyi açmak için kullanılan seçenektir.

Save Scene ( Sahneyi kaydet ) : Oluşturduğumuz sahneyi kaydetmek için kullanılan seçenektir

Save Scene as (Sahneyi Farklı kaydet ) : Oluşturduğumuz sahne daha önce kayıtlıysa ve biz farklı bir isimde
farklı bir yere kaydetmek istiyorsak bu seçenek kullanılır.

New Project ( Yeni Proje ) : Yeni bir Proje oluşturmak için kullanılır. Yeni bir proje oluşturduğumuzda program bulunduğunuz projeyi kapatır ve yeni bir proje oluşturmak için seçenekleri karşınıza getirir.
Open Project ( Proje Aç ) : Daha önceden oluşturduğumuz bir projeyi açmak için kullanırız.

Save Project ( Projeyi Kaydet ) : Projeyi kaydetmek için kullanırız.

Build Settings ( Yapılandırma Ayarları ) : Oyunumuzu tamamladığımızda  Build Settings seçeneği ile
oyunumuzun Platform ( MAC , Windows vs. ) , çözünürlük ve icon vb. ayarlarını yaptığımız seçenektir.

Build & Run ( Yapılandır ve Çalıştır ) : Oyunumuzu tamamladığımızda bu seçenek ile dışa
aktarabiliriz.Aktarım bittikden sonra oyun çalışır.

Exit ( Çıkış ) : Programdan Çıkmamızı Sağlar.


=================EDİT(DÜZEN)=================

Undo ( Geri al ) : Programlar yaptığımız her adımı ‘History’ denen bellekte tutar.Eğer biz yanlış bir adım uyguladıysak yada paşa gönlümüz bir önceki adıma geri dönmek istiyorsa bu seçenek kullanılır.

Undo move to view ( Önceki hareketi göster ) : Bu seçenek sahnenin bakış açısını değiştirdiğimizde Undo yazan yerde belirir.Bir önceki bakış açısına hareket eder.

Redo ( İleri al ) : Tahmin ettiğiniz gibi ‘Undo’ işleminin tersidir.

Cut ( Kes ) : Temel kesme işlemi.

Copy ( Kopyala) : Temel kopyalama işlemi.
Paste ( Yapıştır ) : Temel yapıştırma işlemi.

Duplicate ( Klonlama) : Bu seçenek nesne seçili iken o nesnenin aynısından bir tane daha oluşturur.

Delete ( Sil ) : Temel Silme işlemi.

Preferences ( Tercihler ) : Oyun motoruyla ilgili tercihlerin ( x,y,z axis’lerini temsil eden renkler , FPS default kontroller vb. ) ayarlandığı seçenektir.

Play ( Oynat ) : Projeyi oynat.

Pause ( Durdur ) : Projeyi durdur.

Step ( Adım ) : Bir sonraki Frame’e ilerletmek için bu seçenek kullanılır.

Load selection ( Seçimi Yükle ) : İleri ki derslerde değineceğim.

Save selection ( Seçimi Kaydet ) : İleri ki derslerde değineceğim.

Project Settings ( Proje Ayarları ) : Proje ile ilgili ayarların yapıldığı bölümdür. Menü ve Alan dersleri bittiğinde örnek uygulamalarla UnityScript'i öğrenmeye başladığımızda bu seçeneğin ayrıntılarını göstereceğim.

Render settings : Projemizin gökyüzü,ışıklandır vb. gibi ayarlarını yaptığımız bölüm.Ayrıntılara ileri ki derslerde gireceğiz.

Network Emülation ( Ağ emülasyonu ) : Multiplayer ayarlarının yapıldığı seçenek.

Graphics Emülation ( Grafik emülasyonu ) : Grafik ayarlarının yapıldığı seçenek.(DirectX ver. vb. )

Snap settings : X,Y,Z hareketleri ile ilgili ayarların yapıldığı seçenektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder